Drodzy Użytkownicy! Zbliża się lato. To okres wypoczynku, urlopów - a co za tym idzie, zmniejszonej aktywności biznesowej. To jednakże również dobry czas, aby przemyśleć swoją strategię marketingową oraz ewentualnie przebudować. W ten sposób nie stracimy czasu w tym okresie “ciszy przed burzą”. Burzą w naszym wypadku jest jesień, a później okres noworoczny. Tradycyjnie w tym okresie rośnie sprzedaż detaliczna, a ponadto wiele firm rozpoczyna nowe projekty - albo jesienią, albo z przyczyn księgowych na początku roku. Z tego powodu pragniemy Ci przedstawić dziś artykuł, dotyczący jednego z najważniejszych kanałów zdobywania ruchu i klientów - tzw. Landing Pages, które można wykorzystać zarówno przy pozycjonowaniu, jak i reklamie kontekstowej, czy innych sposobach promowania produktu.
Mirosław Małyniak, |
Jak stworzyć sprzedający landing page? Na początku naszej dekady zaczęły pojawiać się witryny nowego typu: zamiast tradycyjnych, znanych wszystkim rozbudowanych, wielostronicowych stron firmowych i sklepów internetowych ogromną popularność zyskały serwisy jednostronicowe. Powszechnie są one nazywane “landing pages” (z ang. “strona do lądowania”). Całość informacji w tym wypadku znajduje się na jednej stronie: opis towaru lub usługi, opinie, zalety, dane kontaktowe, itd. Taki format okazał się znacznie bardziej wygodny, niż rozbudowane wielostronicowe serwisy, zawierające podobną ilość informacji. Wiele badań i case studies potwierdziło, że sprzedaż po zastosowaniu landing pages może wyrosnąć nawet kilkukrotnie. Stworzenie dobrego landing page to skomplikowane zadanie: na jednej stronie konieczne jest zachowanie balansu między treściami informacyjnymi, tekstami sprzedażowymi i wszelkimi przejawami naszej marketingowej kreatywności. Dodatkowo wszystko to należy umieścić na kilku ekranach, nie przeładowując ich treścią. W dzisiejszym artykule postaramy się przedstawić w miarę możliwości pełny poradnik dotyczący tworzenia idealnego serwisu jednostronicowego. Jaki cel chcesz osiągnąć? Standardowo landing page jest wykorzystywany dla ściągnięcia ruchu z różnych kanałów reklamowych i zakłada wykonanie przez odwiedzającego określonego działania, prowadzącego do ostatecznej konwersji. W idealnej sytuacji powinno być ono jedno dla całej strony:
Struktura Landing Page 1. Nagłówek Nagłówek zawsze musi znajdować się na pierwszym ekranie (slajdzie). Ma być duży, wyraźny, konkretny, określający cel obecności na stronie i pobudzający do zapoznania się z informacjami. Jaka może być treść nagłówka:
Rys.1.”Dom dla twoich fotografii”
Rys.2.
Rys.3.
Rys.4. Aby odwiedzający od razu zrozumiał, o czym chcemy powiedzieć i jakie konkretne korzyści może wynieść, sens nagłówka powinien być bardziej konkretnymi słowami wyjaśniany w leadzie lub samym tekście strony. 2. Zdjęcia i wideo Materiały multimedialne na landing page odpowiadają za zawartość emocjonalną strony, a ponadto filmiki wyręczają od konieczności czytania tekstów (czego wielu naszych rodaków nie lubi) i pokazują produkt lub usługę w działaniu. Jednakże należy je wykorzystywać ostrożnie: nie powinny one być jedynym sposobem otrzymania informacji, gdyż użytkownicy nie zawsze chcą lub mogą skoncentrować się na filmie, lub włączać dźwięk. Najnowszy trend przy tworzeniu serwisów jednostronicowych to tak zwane hero - images. To rodzaj banneru - tła, zajmujący cały ekren, jako który można użyć grafik wektorowych lub animacji. Rys.5. Hero image, zastosowany dla landing page Jednak równie popularne i w wielu przypadkach lepsze, są standardowe rozwiązania - proste tła, galerie obrazów, infografiki i ikony. Takie strony są lżejsze, łatwiejsze dla wyświetlania, a niekoniecznie mniej atrakcyjne Rys.6. Przykład tradycyjnej struktury landing page Niezależnie od tego, jaki wariant wybierzesz, należy podejść do sprawy profesjonalne i z zaangażowaniem - grafika powinna wyglądać naturalnie, wkomponować się w stronę i budzić wyłącznie pozytywne emocje. 3. Formularze Najważniejsze przy używaniu formularzy jest ograniczenie do minimum ilości pól. In więcej danych musi wprowadzić użytkownik, tym wyższy współczynnik odrzuceń
4. Call-to-Action (zachęta do działania) Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, ale przycisk powinien być przyciskiem - dużym, widocznym, wręcz rzucającym się w oczy, a nie zwykłym linkiem. Jeśli występuje ona kilka razy w różnych segmentach strony, za każdym razem powinna być wykonana tak samo (kolor i tekst), aby nie wprowadzać w błąd użytkowników. Nie należy także dawać zbyt dużej swobody wyboru, dając kilka możliwości działania - to tylko rozprasza internautę. Rys.7. Jakie działanie powinien wykonać odwiedzający? W tym przykładzie odwiedzający może poczuć się zagubiony i zamknąć stronę. Testy wykazały, że jedna, widoczna i zrozumiała ikona, rozmieszczona na kontrastowym tle i posiadająca minimum rozpraszających uwagę elementów, daje najlepsze wyniki w postaci kliknięć i rejestracji. 5. Opinie Koniecznie zamieszczaj opinie i komentarze, jeśli tylko posiadasz jakieś. Najlepiej, aby towarzyszyły im dane autora i ilustracje (fotografia, screenshot jego strony, itp.). To podwyższy zaufanie oglądających i znacznie podwyższa szansę na podjęcie decyzji o zakupie, zamówieniu, czy też dokonaniu rejestracji. 6. Jak złapać klienta? W marketingu istnieją tak zwane triggery, czyli “haczyki”, na które można “złapać” człowieka na poziomie emocji i skłonić do działania. Są one rozmieszczone w różnych elementach strony (najczęściej w grafice) i apelują do różnych uczuć. Wszystko zależy od tego, co i komu chcesz sprzedać. Na przykład, kobiety uważają za bardziej atrakcyjnych mężczyzn w garniturach. Prawie na wszystkich ludzi skutecznie działa “haczyk” głodu i ładne obrazki przedstawiające jedzenie. Uczucie strachu “nie zdążę kupić towaru ze zniżką” (ograniczenie czasu promocji, widget obliczający pozostały czas) także jest bardzo efektywnym motywatorem do działania. Wszystkie te elementy prowadzą do wzrostu konwersji. Triggery można podzielić według uczuć, do których mają się one odwoływać:
Zasady przekazywania informacji Podstawa landing page to lakoniczność. Używaj jak najmniej słów. Przekazuj informacje stopniowo: zadawaj pytania i odpowiadaj na nie. Podkreślaj tylko najważniejsze wiadomości: klienci nie czytają, a “skanują” tekst. Gdy użytkownik znajdzie się na stronie, powinien intuicyjnie rozumieć, czego się od niego oczekuje i szybko znaleźć odpowiedzi na większość swoich pytań. Skąd zasada: twórz różne strony dla różnych grup docelowych. Takie rozwiązanie związane jest zarówno z różnymi potrzebami klientów, jak i z różniącymi się wyobrażeniami o atrakcyjności obrazów i wrażliwości na różne triggery. Pamiętajcie także o magii liczb. Badania dowodzą, że ludzie bardzo pozytywnie reagują na informacje, zawierające liczby, gdyż wydają się one bardziej konkretne. Skąd warto formułować hasła takie jak: “7 rad, jak zarobić pieniądze”, “33 fakty o bankach, których nie znałeś”, czy wręcz “dowiedz się, jak oszczędzić 783 zł rocznie z naszą aplikacją”. W jaki sposób przedstawić informacje Punktem wyjścia może być opis produktu lub potrzeb konsumenta (w tym wypadku proponujemy rozwiązanie jego problemu). Rys.8. Rift - nowe pokolenie wirtualnej rzeczywistości Rys.9. Lepsza droga do stworzenia zdrowego planu żywienia Który ze sposobów wybrać? To zależy od konkretnej sytuacji. Można tworzyć różne warianty landing pages, badać ich efektywnośc i obserwować, która z wersji daje lepszą konwersję. Powszechna MOBILizacja Zgodnie z wynikami badaniań Google, zdecydowana większość Internautów oprócz standardowych komputerów i notebooków (a czasami zamiast nich) używa urządzeń mobilnych. Oznacza to, że o ile jeszcze niedawno posiadanie mobile - friendly wersji strony było jedynie zalecane, to obecnie jest to praktycznie rzecz biorąc konieczność. Mobilną wersję landing page jest znacznie łatwiej wykonać, niż analogiczną wersję zwykłej strony internetowej. Jest tak dzięki niewielkiej ilości elementów i prostej strukturze serwisu. Jednakże tworząc ją, należy zwrócić uwagę na pewne aspekty:
Nie zgaduj - testuj! Pracując z landing page należy pamiętać, że najmniejsze zaniedbanie możesz mieć efekt w postaci niskiej konwersji. Aby nie zgadywać, dlaczego twoja strona działa źle, rób testy i zapamiętuj rezultaty. Stopniowo sprawdzaj każdy element i sprawdzaj preferencje swojej grupy docelowej. To niełatwa, ale konieczna droga, która pozwala landing page stać się efektywnym instrumentem sprzedaży i pracować dla dobra twojej firmy. |
Nowości w systemie |
W SeoPilot cały czas staramy się ulepszać nasze usługi. Jeśli masz uwagi lub propozycje dotyczące pracy w systemie czekamy na Twoje propozycje - support@seopilot.pl |
Zapraszamy do skorzystania z powiadomień push! Powiadomienia push - to doskonały kanał informacji, dzięki któremu będziesz powiadamiany o wydarzeniach w Systemie. Kliknij po szczegóły! Możliwość sortowania fraz kluczowych W związku z pojawiającymi się zgłoszeniamy w Dziale Pomocy, zrealizowaliśmy możliwość zmiany kolejności fraz kluczowych w projekcie pozycjonera. |