Kampanie “Tylko reklamy” - co to?
Kampanie “Tylko połączenia” to typ reklamy, który w Google AdWords istnieje już od 2015 roku. Ogłoszenia charakteryzują się tym, że zamiast standardowego nagłówka wyświetla się numer telefonu, a po kliknięciu w reklamę użytkownik nie zostaje przekierowany na stronę, a nawiązuje połączenie telefoniczne z reklamodawcą. Oprócz nagłówka jest również krótki tekst, zachęcający do działania “Zadzwoń”, “Zamów” itd. Opcjonalnie można dodać również adres URL naszej strony, dla celów informacyjnych. Nie należy danego typu reklamy mylić ze standardową reklamą z rozszerzeniem połączeń, który również daje możliwość połączenia telefonicznego z urządzeń mobilnych, ale po kliknięciu w nagłówek, przekieruje użytkownika na stronę www.
Przykład ogłoszenia z rozszerzeniem połączeń (ogłoszenie na górze) i formatu ogłoszenia “tylko połączenia” (ogłoszenie poniżej). Strzałka ukazuje na rozszerzenie, po kliknięciu mamy możliwość wykonania połączenia pod wskazany w rozszerzeniu numer.
Ogłoszenia typ “Tylko połączenia” wyświetlane są wyłącznie na urządzeniach mobilnych, z których można dokonać połączenia, tylko w sieci wyszukiwania.
Przykład jak wygląda format reklamy: “Tylko połączenia”
Plusy i minusy kampanii “Tylko połączenia”
Kampania “Tylko połączenia” to specyficzny typ reklamy, niewątpliwie posiadający swoje mocne i słabsze strony. Efektywność kampanii zależy też w dużej mierze od specyfiki Twojego biznesu. Poniżej przedstawiamy przykładowe korzyści wynikające z takiego typu reklamy, ale też słabsze strony.
Korzyści z kampanii “Tylko połączenia”
Takie ogłoszenia to, nic innego, jak najszybszy sposób na uzyskanie połączenia z potencjalnym klientem. Skraca on do minimum ilość czynności, które należy wykonać, aby porozmawiać np. z konsultantem danej firmy. Konwersja - pozyskanie nowego klienta - będzie tutaj w dużej mierze zależeć od pracowników, którzy dane połączenia odbierają.
Dzięki połączeniom telefonicznym z potencjalnymi klientami dowiesz się co Twoją grupę docelową interesuje najbardziej, o co pytają, co decyduje przy wyborze takiej lub innej usługi/towaru.
Efektywność ogłoszeń znajdujących się na pierwszym i drugim miejscu jest wprost nieoceniona. Użytkownicy chętnie klikają w pierwsze pozycje, nie wymagają one scrollowania ekranu urządzenia mobilnego. Warto postarać się o to, aby znaleźć się nad konkurencją, a taki typ reklamy wykorzystują nadal nie wszystkie firmy. Może się okazać, że zdobycie pierwszej pozycji (nad konkurencją) w danym przypadku będzie tańsze i łatwiejsze niż w przypadku “standardowej” kampanii AdWords.
Dany format reklamy jest powiedzmy wprost obowiązkowy dla firm, które oferują natychmiastowe rozwiązanie problemu - wykonanie usługi, np. holowanie pojazdów, serwisy z dostawą jedzenia, kwiatów itd, zamawianie taksówek.
Wady kampanii “Tylko połączenia”
Głównym minusem takiej kampanii jest to, że potencjalni klienci nie odwiedzą strony internetowej. Ponadto po kliknięciu w reklamę pojawia się okno z możliwością dokonania połączenia. Użytkownik - odbiorca reklamy - musi potwierdzić chęć wykonania połączenia odpowiednim przyciskiem na telefonie. Może też zrezygnować z połączenia. W takim przypadku reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, mimo, że do nas nikt nie zadzwonił (użytkownik anulował połączenie).
Po kliknięciu w ogłoszenie pojawia się okienko z możliwością dokonania połączenia
Innym minusem danego typu reklamy jest to, że odbiorca reklamy, bez odwiedzenia strony, czasami błędnie interpretuje bardzo krótki tekst ogłoszenia reklamowego i w rezultacie nie zawsze rozumie co (jaką usługę/towary) dana firma oferuje. To z kolei prowadzi do niepotrzebnych kliknięć i przekierowań połączeń. Należy wziąć to pod uwagę tworząc tekst ogłoszeń i dodając rozszerzenia.
Dla kogo dany typ kampanii?
Niektóre usługi, można odnieść tzw. rodzaju pilnych, gorących usług. Ich “pilność” polega na tym, że użytkownik nie ma czasu wejść na stronę, aby zapoznać się z unikalną ofertą takiej czy innej firmy. Znalazł się w sytuacji, w której potrzebuje uzyskać szybką informację lub pomoc, dlatego najlepiej jest porozmawiać z konsultantem. Stąd też przykłady: holowanie auta, zamawianie taksówki itd. Być może też jest głodny i chciałby zamówić coś do jedzenia lub np. zapomniał zamówić kwiaty na rocznicę itd. Sfera “pilnych” usług może być różnorodna, ich specyfikę można określić jako - zadzwonić i zamówić. Właściciele podobnych biznesów zatem nie powinni “przechodzić obojętnie” i zwrócić uwagę na typ reklamy, który sprosta podobnym oczekiwaniom.
Dla kogo więc podobna usługa jest obowiązkowa: taksówki, przejazdy, przeprowadzki, holowanie pojazdów, zamawianie jedzenia, kwiatów, rezerwacja stolików, fryzjer etc.
Konfiguracja kampanii
Skupimy się teraz na konfiguracji takiej kampanii w systemie SeoPilot. Jest ona dziecinnie prosta i nie wymaga tylu działań, co w panelu Google AdWords. Nawet osoba początkująca może ustawić podobną kampanię.
Tworząc kampanię w naszym panelu wybierz typ: “Połączenia telefoniczne”
Następnie uzupełnij wszystkie dane, dotyczące Twojej firmy. Kolejnym krokiem będzie dobór fraz kluczowych. Wybierz te, co mają największą prognozę kliknięć. Nasz system poda Ci też propozycje fraz na podstawie tych, wprowadzonych przez Ciebie. Pomyśl jaką frazę wpisałby Twój potencjalny klient szukając oferowanej przez Ciebie usługi.
Większość ustawień w kampanii będzie domyślna. Musisz jedynie wybrać frazy i napisać krótkie ogłoszenia. Nasz system wygeneruje je dla Ciebie automatycznie. Wystarczy je zaakceptować lub edytować wedle potrzeb. Możesz też stworzyć własne teksty od nowa. Masz do dyspozycji dwie linie tekstu reklamowego po 35 znaków.
Nie zapomnij też dodać rozszerzenia w kroku 2. Zwiększą Twój CTR, będzie to dodatkowa informacja dla potencjalnego klienta. Bywa, że w ramach oszczędności miejsca Google ich nie pokazuje, mimo to warto je na pewno dodać.
Ważna jest też godzina i dni emisji reklam. Koniecznie ustaw w kampanii takie dni i godziny, w których możliwe jest odebranie połączenia od klienta. Pamiętaj, że płacisz za każde kliknięcie w reklamę. Możesz też w ten sposób stracić potencjalnego klienta, jeżeli po kilku próbach nie dodzwoni się pod wskazany w ogłoszeniu numer. Dni i godziny możesz ustawić w kroku 2 w naszym systemie.
Od stworzenia kampanii “Tylko połączenia” dzieli Cię 5 prostych kroków. Z systemem SeoPilot konfiguracja zajmuje tylko 10 min. System dalej automatycznie optymalizuje stawki i kampanie dla uzyskania najlepszego efektu w ramach zadanego budżetu dziennego lub miesięcznego.
Podsumowanie:
Kampania “Tylko Połączenia” to typ kampanii, który niewątpliwie warto przetestować. Zaprezentowaliśmy tutaj jego plusy i minusy, jednak nie warto trzymać się sztywno szablonów. Jeżeli czujesz, że warto spróbować - zrób to. Efekty mogą być więcej niż zadowalające, zwłaszcza jeżeli posiadasz dobrze przeszkolonych menedżerów na linii. Pamiętaj tylko, aby ustawić kiedy kampania ma być aktywne, aby ogłoszenia nie były emitowane kiedy firma jest nieczynna. Jeżeli nie jesteś przekonany do tego typu kampanii, wypróbuj na początek standardową kampanię Adwords z odpowiednim rozszerzeniem. Tworząc kampanię w naszym systemie wpisz numer telefonu w kroku 2 w informacjach o firmie. Dodaj też w tym samym kroku odpowiednie rozszerzenia i czekaj na połączenia.
Jeżeli masz problem skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci bezpłatnie.
|