Przede wszystkim mailing
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie pośpiesz się i wyślij mail do swoich klientów z przypomnieniem o ofercie, promocji świątecznej lub, jeśli taką posiadasz opcji ekspresowej dostawy przed Świętami. Warto się o to postarać, bo wszyscy prezentowi spóźnialscy mocno lękają się, czy ich przesyłka dotrze na czas.
Przygotowując takiego maila warto pamiętać o nie za długim, acz chwytliwym tytule, (bez powtórzonych wykrzykników czy zwrotów typowo komercyjnych jak „super promocja”). Dobrze też by nadawca był konkretny, np. „Aneta Dąbrowska” a nie „Zespół promocyjny firmy XYZ”.
Facebook i inne media społecznościowe
Nie zapominajmy o sile mediów społecznościowych. Jeśli Twoja firma posiada konto na Facebooku koniecznie zadbaj o to, by pojawiły się na min odpowiednie posty przypominające o Twojej ofercie, produktach, czy promocjach. Warto przedstawić potencjalnemu klientowi jakąś świąteczną inspirację – pomysł na dekorację czy uniwersalny prezent. Świetnie sprawdzi się tu też Pinterest czy relacja na Instagramie. Pamiętajmy, mamy gorący okres przedświąteczny i użytkownicy często nie mają już czasu na czytanie obszernych artykułów.
Promocja (PO)świąteczna
Warto, jeśli planujemy akcję promocyjną po Świętach rozpocząć ją chwilkę wcześniej i zadbać o zachęcenie klienta by powrócił do naszego sklepu. Najprostszą metodą jest oczywiście informowanie klienta o promocji – na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim, dobrze jest dołączyć do każdego sprzedanego produktu kod rabatowy na kolejne zakupy w nowym roku. Przyniesie to podwójną korzyść z mocnej przedświątecznej kampanii promującej nasze usługi, bo zwiększy szansę, że klient do nas wróci i kupi kolejny produkt. Warto tu zaznaczyć, że kod powinien mieć konkretną datę ważności, np. przez miesiąc, a jeśli dodatkowo będzie osobisty i spersonalizowany okaże się bardziej efektywny.
Content Marketing
To kolejna i ostatnia, nie mniej jednak równie skuteczna z wymienionych przez nas podpowiedzi. Jeśli prowadzisz bloga, koniecznie to wykorzystaj i jeszcze dziś opublikuj ciekawy tekst o tematyce świątecznej. Oczywiście powinien on nawiązywać do Twojej oferty, ale przede wszystkim, inspirować, przypominać o marce i asortymencie.
Warto też poszukać wsparcia u innych blogerów, którzy na swojej stronie umieszczą Twój tekst czy recenzję o oferowanych produktach pod kątem różnego typu świątecznych pomysłów. Następnie post ten będą promować w swoich sieciach społecznościowych. Jest to najszybszy sobób na dotarcie do klienta last minute. Świetną opcją okażą się też artykuły sponsorowane na stronach innych wydawców.
|