YouTube to jedna z najpopularniejszych, obok Google, wyszukiwarek, która posiada ogromny marketingowy potencjał. Codziennie odbiorcy danej platformy szukają odpowiedzi i rozwiązań dla różnych zadań przeszukując przeróżne dostępne kanały. Wielu z nich po obejrzeniu filmu na Youtube decyduje się na zakup lub zamówienie usługi. Promować swoją firmę w YouTube można przy pomocy reklamy Google AdWords i swojego kanału na YouTube. Jest jeszcze jeden sposób - szybszy, prostszy i równie skuteczny: współpraca z wideoblogerami. Jakie są główne plusy tego sposobu i jak współpracować z różnego rodzaju kanałami? O tym opowiemy w dzisiejszym wydaniu SeoKuriera. Zapraszamy do lektury! |
Współpraca z Youtuberami - plusyInformacja o produkcie, która jest naturalnie dopasowana do treści wideo i która trafia w gusta odbiorców nie jest odbierana jako reklama. Oprócz takiego odbioru komunikatu, co już samo w sobie jest dużym plusem, a także lojalności wobec kanału jego odbiorców, dany format ma jeszcze masę innych plusów:
Jak wybrać kanał i youtubera?Po pierwsze, należy określić w jaki sposób będziemy szukać kanałów. Po drugie, według jakich kryteriów oceniać i selekcjonować blogi. Poszukiwania kanałuWyszukiwać kanały możemy wpisując słowa kluczowe w polu wyszukiwarki Youtube. Jakie mogą to być słowa? Pierwsza grupa: słowa, które określają Twój produkt. Przykładowo: park rozrywki dla dzieci: urodziny, zabawa dla dzieci, kawiarnie dla dzieci, animacje itd. Druga grupa: wybieramy grupę fraz, która obejmowałaby szereg zainteresowań naszej grupy docelowej: głównie mamy, ale też pedagodzy (opiekunowie), organizatorzy dziecięcych imprez. W związku z tym mogą to być: edukacja, wychowywanie dzieci, pedagogika, rozwój dzieci, a także kulinaria, moda (w tym dziecięca). Druga grupa kluczy pomoże rozszerzyć strefę poszukiwań, gdyż nie zawsze uda nam się znaleźć tematyczne lub okołotematyczne kanały, ale zawsze można znaleźć ciekawe blogi, które subskrybuje nasza grupa docelowa! Innym sposobem poszukiwania jest skorzystanie z opracowanych rankingów. Istnieją strony, gdzie zebrane są topowe kanały w YouTube z różnych kategorii i z różnym contentem Ranking polskich youtuberów wraz ze statystyką: wyświetleń, subskrybcji. Serwisy takie udostępniają podstawową statystykę i dają możliwość natychmiastowego podglądu danego kanału i sprawdzenie jego contentu. Na samym kanale uzyskamy już informację o cenie lub sposobach kontaktu. Można też szukać kanałów wśród uczestników konkursów tematycznych, np. Grand Video Awards. Wybierając kategorie możesz znaleźć wiele interesujących Cię tematycznie blogów. Uczestnicy konkursów na najlepszych Youtuberów, blogerów to kolejne źródło, gdzie można szukać kanałów do współpracy. Wybieraj interesujące Cię kategorie. Wybór kanałuOstatecznym celem poszukiwań jest wybór odpowiedniego kanału. Każdy trzeba ocenić biorąc pod uwagę wiele parametrów (dla wygody warto użyć pliku Excel).
Wybór odpowiedniego kanału to długa i ciężka praca. Jest to jednak konieczne, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty z kampanii. |
PodsumowanieBlogi YouTube to warty rozpatrzenia kanał dla celów biznesowych: ich odbiorcy - subskrybenci - są bardzo lojalni wobec podobnej reklamy, jest to nisza wolna od konkurencji, a cena publikacji może okazać się stosunkowo niska w porównaniu do otrzymanych korzyści i innych form reklamy. Rezultaty widzimy stosunkowo szybko i są zazwyczaj długotrwałe. Aby osiągnąć jak najlepszy efekt, należy dokładnie sprawdzić i wybrać odpowiednie blogi. Dzisiaj omówiliśmy jak selekcjonować wartościowe kanały i na co zwracać uwagę. Nie przegap kolejnej części, w której opiszemy jak rozpocząć współpracę z blogerem i uczestniczyć w przygotowaniu, a także dystrybucji treści. |
Youtube Marketing - jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy YouTube26 stycznia 2017 roku, 14:00 -14:35 YouTube marketing cieszy się rosnącą popularnością. Warto włączyć go do swojej strategii marketingowej. Na szkoleniu powiemy na co zwrócić szczególną uwagę planując działania reklamowe na wybranych kanałach. Jak współpracować z Youtuberami, aby uzyskać jak najwięcej korzyści dla firmy. WEŹ UDZIAŁ |
Nowości ze świata SEO10 stycznia 2017 roku Google zaczął karać strony, które uznane zostały przez wyszukiwarkę za "serwisy ograniczające dostęp do treści”. Chodzi tu o strony, na których znajdują się reklamy, zasłaniające treść użytkownikom na urządzeniach mobilnych. Więcej na naszym fanpage na Facebooku. |