Home > SeoKurier > #19

Sposoby prawidłowego wyboru serwisów linkujących w giełdach linków

SeoKurier #19 | 18.11.2014

Witaj!

Nie tylko u nowicjuszy, ale także i u osób, które posiadają pewną bazową wiedzę i umiejętności w zakresie pozycjonowania swojego serwisu za pomoca linków, pojawiają się od czasu do czasu oczywiste - na pierwszy rzut oka - pytania, w rodzaju “Jak działają giełdy linków? Czym kierują się, wybierając serwisy linkujące dla dalszej pracy z nimi? Jakie możliwości posiadają giełdy linków? Co powinien robić pozycjoner, aby wybrać jak najlepszych webmasterów, jak najlepsze strony internetowe, pozywnie wpływające na wzmocnienie pozycji serwisu?” W dzisiejszym SeoKurierze postaramy się, przynajmniej częściowo, wyjaśnić te kwestie.

Mirosław Małyniak,
Menedżer Projektu SeoPilot.pl


Jak działa giełda linków?

Proces pozycjonowania i link buildingu zaczyna się od bazy serwisów. To ona jest centrum, w którym koncentruje sie nieprzerwany potok nowych stron internetowych, pragnących zostać “dawcami” linków. Z każdym dniem ilość serwisów rośnie, a z kolei ich jakość - niekoniecznie. Aby regulować wskaźniki jakoś, konieczna jest moderacja - ręczna, lub automatyczna. W SeoPilot.pl tylko około połowy zaproponowanych serwisów jest ostatecznie przyjmowana do Systemu. Pozostałe na różnych etapach i z różnych przyczyn są odrzucane.

Przy pomocy określonych filtrów są określane automatycznie serwisy, które nie mają szans na przyjęcie do Systemu. Następnym krokiem jest ocena go przez żywego człowieka - moderatora.

Najbardziej oczywistą przyczyną jest brak unikalnej treści w serwisie, lub brak wartości serwisu dla bazy - a co za tym idzie, dla potencjalnych kupców. Jakie kryteria są brane pod uwagę przy wydawaniu ostatecznej decyzji - tym zajmiemy się bardziej szczegółowo w dalszej części artykułu.

Kryteria “odsiewania” stron internetowych - “dawców” przez System

Pierwsze kryterium - ocena wizualne. Nawet jeśli serwis nie jest zbytnio znany, lecz jest często odwiedzana, posiada odpowiednie parametry i posiada kontent złożony z unikalnych nowości i artykułów, to na bardzo duże szanse, by zostać uznanym za “żywy” i pozytywnie przejść weryfikację do bazy.

Innym kryterium jest aktywność użytkowników w serwisie: komentarze, polubienia, reposty, i tak dalej. Jeśli porównać wartość linku, rozmieszczonego na aktywnym i zaufanym serwisie, z wartością linku z nowej strony internetowej, to można zauważyć, że pierwsza będzie o wiele droższa, a zarazem będzie silniej wpływać na pozycje fraz kluczowych. Nawet jeśli założymy, że Google bezpośrednio nie ocenia wskaźników aktywności, dają one możliwość zrozumieć, co dzieje się z serwisem i czy warto z nim współpracować.

Brana pod uwagę jest także jakość treści na danej platformie. Oceniana jest całość serwisu - nagłówki, tekst główny, jego jakość i dopasowanie do witryny. Część osób związanych z branżą, w pogoni za krótkotrwałą przydatnością zapominają o wszystkim innych kwestiach. Niekiedy jednak warto zwrócić uwagę na serwisy dające efekty dopiero w dłuższej perspektywie.

Kolejnym ważnym parametrem jest obecność serwisu w wynikach wyszukiwania - serwis, posiadający dużą ilość fraz w wynikach Google, może być uznany za bardziej wartościowy i zaufany dla wyszukiwarki. Ponadto, można zakładać, że nie zostały na niego nałożone kary wyszukiwarki.

Ostatnie kryterium, o którym należy wspomnieć na wstępie, to linki:

Linki wychodzące. W tej kwestii należy ze szczególną uwagą obserwować ilość: jeśli na podstronach serwisu jest rozmieszczone dużo linków wychodzących, to raczej nie zostanie on przyjęty do bazy. Oczywiście, wszystko zależy od ogólnej wartości serwisu. Mówiąc wprost, niekiedy jest co dzielić, niekiedy zaś - nie.

Linki przychodzące. Teoretycznie, im więcej linków przychodzących, kierujących na daną domenę, tym lepiej - oznacza to, że serwis jest częsciej cytowany i właściciele innych stron internetowych chcą się na nią powoływać, lub też, że dany webmaster chce być widoczny w wyszukiwarce i inwestuje środki w zdobywanie linków. Oczywiście, jest tu pewne, dość istotne “ale” - profil linkowy powinien być wartościowy i różnorodny.

Warto wspomnieć, że uczestnictwo w wielu projektach zajmujących się sprzedażą powierzchni reklamowej i linków, chociaż nie przekreśla jednoznacznie możliwości przyjęcia, to jednak znacznie je ogranicza, gdyż takie serwisy są znacznie bardziej podatne na negatywne działania wyszukiwarki, a ponadto zazwyczaj posiadają dużą ilość wspomnianych już linków wychodzacych.
 

Zimowe szkolenia w SeoPilot.pl!

Już 16 grudnia będziesz miał okazję zapoznać się ze szkoleniem online na temat różnych sposobów wykorzystania Seopilot w pozycjonowaniu sklepu internetowego, a także zadać naszym specjalistom pytania na wszelkie interesujące Cię kwestie.

 



Działanie bazy miejsc reklamowych i kryteria wyboru podstron

System - to podstawowy łącznik między bazą miejsc reklamowych i Pozycjonerem. Pracując z nim, należy przestrzegać podstawowych zasad - na przykład, pamiętać o określeniu tematyk, jakie najbardziej dotyczą pozycjonowanego serwisu. Pomimo, że wydaje się to oczywiste, wiele osób zapomina o tym, jak również o określeniu “stop - słów”, czyli tych wyrażeń, które chcecie wykluczyć z zakupu, obok których rozmieszczanie linków jest mało sensowne. W bazie serwisów i bazie podstron

Zwróćcie uwagę na parametry, widoczne na liście zakupionych linków. Jak możecie zauważyć, jest ich dosyć sporo. W trybie ręcznym i półautomatycznym macie możliwość sami określać, jakie kryteria są dla Was najważniejsze. Jednakże nie oznacza to, że na tym kończy się odpowiedzialność Systemu, i że w innych przypadkach linki są wybierane “jak leci”. Aby zapewnić klientom jak najszerszą bazę linków, a jednocześnie zachować wysoką jakość proponowanych linków, eksperci stale starają się aktualizować filtry, według których System odrzuca te podstrony, na których rozmieszczanie linków nie ma większego sensu. Są to m.in:

    • podstrony z dużą ilością linków wychodzących,
    • podstrony nieznajdujące się w cache wyszukiwarki,
    • podstrony posiadające małą ilość treści, lub nie posiadające logicznej treści,
    • i wiele innych.

Oczywiście, jeśli nie dowierzacie określonym przez System mechanizmom sprawdzania stron, zawsze możecie dokonać własnej weryfikacji - poprzez zadanie odpowiednich parametrów w trybie ręcznym lub półautomatycznym.

SeoPilot cały czas stara się rozszerzać ilość sprawdzanych przez nas parametrów, aby dać naszym Użytkownikom jak najszersze i najpełniejsze informacje na temat możliwych do zakupu stron. Jest faktem, że w świecie SEO wartość wielu parametrów zmienia się dynamicznie - to, co jeszcze przed rokiem lub dwoma było dowodem jakości, obecnie może być traktowane z dużą ostrożnością, zaś w ich miejsce powstają inne wskaźniki. Dobrym przykładem może być wskaźnik PR, który przeżywa ostatnio wyraźny kryzys. O ile w odniesieniu do pojedynczych podstron można twierdzić z dużą dozą pewności, że ma nadal spore znaczenie, o tyle wpływ PR serwisu (PR strony głównej) na wartość linku z konkretnej podstrony nie jest duży, o ile w ogóle istnieje. Obserwujemy natomiast cały czas rosnące znaczenie treści rozmieszczonej na stronie - między innymi daltego dodaliśmy parametr Informatywności Tekstu do wyszukiwarki w trybie ręcznym (docelowo prawdopodobnie dodamy go także do trybu półautomatycznego).

Oczywiście, ilu pozycjonerów - tyle opinii, który parametr jest najbardziej istotny. Pamiętajcie także, że wartość linku ocenia się nierozdzielnie z podstroną, do której on kieruje. Nawet najbardziej wartościowy link nie wypromuje serwisu o niskiej jakości, którego po prostu nie chce się przeglądać i który nie odpowiada treści fraz kluczowych, na które stara się promować.

W przyszłości planujemy dodawanie kolejnych parametrów, a także stworzenie własnego, dynamicznego, liczbowego systemu oceny wartości podstron (ma on już pewne zastosowanie przy tworzeniu filtrów w trybie automatycznym).

Sposoby wyboru miejsc linkowych przez SEO - specjalistów

Ostatni rozdział dotyczy sposobu wyboru serwisów przez samych specjalistów w zakresie SEO - co kieruje nimi przy decyzji, czy dany “dawca” jest wartościowy, czy nie, na co należy prz tym zwrócić uwagę, jakie są częste błędy przy rozpoczynaniu pracy z giełdą linków.

Jest kilka uniwersalnych kwestii, na które chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę.

Szeroki wybór fraz kluczowych. Pozycjonując serwis jako całość, należy pamiętać, że nie można skupić się na pozycjonowaniu 3 - 4 “topowych” fraz kluczowych. Na pozycje fraz bardzo korzystnych pracuje całość link buldilngu, skąd tak ważne jest pozycjonowanie wielu fraz pozornie mniej istotnych, na przykład za pomocą trybu “długiego ogona” - nie tylko dla uzyskania pozycji w TOP10, ale również - a nawet przede wszystkim dla ogólnego wzmocnienia serwisu.

Teksty okołolinkowe. Nie należy o nich zapominać przy tworzeniu kampanii. Najlepiej nie zdawać się na wybór automatu i napisać je samodzielnie - są one przecież niejako wizytówką promowanego serwisu. Najlepiej, aby brzmiały one jak najbardziej naturalnie.

Linki nietypowe. Pamiętajcie, że w SeoPilot macie możliwość tworzenia bardzo szerokich wariacji wyglądu i cech linku - m.in. możecie wybrać, aby link znajdował się w tekście, link bez nazwy serwisy, bez tekstu okołolinkowego, itp. Dodatkowo możecie dokupić w trybie ręcznym pewną ilość linków z atrybutem “nofollow”, aby profil linkowy był jak najbardziej pełny.

Duża ilość filtrów. Pomimo dużej ilości parametrów, według których mogą być dopierane linki, duża ilość Pozycjonerów kieruje się najprostszą zasadą - zakupują linki według 1-2-3 sprawdzonych filtrów. Pamiętajcie: schemat, który okazał się skuteczny w jednym wypadku, w innym może okazać się całkowicie nieefektywny. Nie bójcie się eksperymentować, usuwać linki, które nie przyniosły efektu i kupować na ich miejsce inne. Pamiętajcie jedynie, aby nie określać zbyt szczegółowych filtrów (zwłaszcza w trybie półautomatycznym) - System po prostu może nie znaleść odpowiedniej ilości interesujących Was linków.

Podsumowanie

Aby kupić odpowiednie linki, konieczne jest dokonanie prawidłowych decyzji na kilku etapach: na etapie przyjęcia strony internetowej do bazy, na etapie wyboru podstron na już znajdujących się w Systemie serwisach, a także na etapie tworzenia filtrów i samego rozmieszczenia linku. We wszystkich etapach System stara się pomagać Użytkownikowi w dokonaniu tych czynności, jednakże również ze strony Użytkownika konieczne jest wykazanie pewnej inicjatywy. Dzięki temu, przy minimalnej ilości pracy oraz wydanych środków, możliwe jest uzyskanie dobrego, stałego efektu pozycjonowania.

Nowości w systemie
W SeoPilot cały czas staramy się ulepszać nasze usługi. Jeśli masz uwagi lub propozycje dotyczące pracy w systemie czekamy na Twoje propozycje - support@seopilot.pl

Zdobywaj linki "nofollow"

Wychodząc naprzeciw Waszym zgłoszeniom, SeoPilot.pl rozszerza możliwości zakupu linków o linki z atrybutem "nofollow".


  • Udostępnij:
Tweetnij

Zapisz się do newslettera

E-mail
Zapisz

Zobacz także

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Ok