Poszukując nowych technik promocji w Sieci coraz częściej słyszy się o działaniach związanych z Content Marketingiem. Nie bez przyczyny, bo jest to dzisiaj chyba najaktywniej rozwijająca się gałąź strategii marketingowych. Dlaczego? Ponieważ buduje on stabilne i długookresowe relacje z odbiorcą i angażuje go. Jednym słowem - jest skuteczny. Warto zatem zgłębić temat i, choć sprawa nie jest prosta wykorzystać niewątpliwe korzyści, jakie daje Content Marketing. Jak zatem zacząć, gdzie szukać wsparcia i dobrych wydawców? O tym w naszym najnowszym SeoKurierze. ![]() |
Czym jest Content Marketing?Content Marketing to działania ukierunkowane na tworzenie wartościowych i wysokiej jakości treści, które następnie są rozpowszechniane oraz popularyzowane wśród odpowiednio zdefiniowanej grupy docelowej. Zabiegi te mają na celu jej pozyskanie i utrzymanie. Cała strategia natomiast powinna zostać prawidłowo zaplanowana a w rezultacie przynieść danej organizacji wymierne korzyści. Dlaczego warto w inwestować w marketing treści?Bo wspomaga działania SEO i tym samym może mieć decydujący wpływ na uzyskiwaną pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo oddziałuje na pozytywne budowanie wizerunku marki i co ważne zaufania do niej. Nie można tu zapomnieć o ruchu organicznym. Content Marketing wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, przyczynia się do zwiększenia wejść na stronę właśnie z ruchu organicznego. Dobry Content Marketing doceniają też klienci, którzy czytając odpowiednio przygotowane artykuły zyskują przydatną wiedzę a nie jedynie typowy tekst reklamowy. Co więcej, wprowadzając do artykułu linki wzbogacić można swój profil linkowy. Sumując wszystkie korzyści płynące z Content Marketingu można powiedzieć krótko – dzięki niemu szybciej dociera się do klienta docelowego. Jak rozpocząć działania związane z Content Marketingiem i na co zwrócić szczególną uwagę?Dlaczego zatem nie zacząć od razu? Bo sprawa nie jest prosta. Nie wystarczy umieścić kilka artykułów na stronie jakiegoś wydawcy i spijać przysłowiową śmietankę. Zanim podejmiemy działania związane z Content Marketingiem konieczne jest przygotowanie optymalnej strategii – wybranie grupy docelowej czy wydawców posiadających strony o odpowiedniej tematyce. Konieczne jest też prawidłowe zdefiniowanie celów promocji (link building, rozpoznawalność marki, ruch na stronie itp.), ponieważ determinują one różne podejścia do tematu i mają różne wymagania dotyczące samej treści artykułu. Oczywiście tekst powinien być innowacyjny oraz atrakcyjny. Jednym słowem musi to być zawsze artykuł wysokiej jakości i przede wszystkim stworzony dla odbiorców (nie wyszukiwarki!) Bez wątpienia wszystkie te działania wymagają wcześniejszego przygotowania i odpowiedniej wiedzy. Niezbędna może okazać się na przykład znajomość operatorów wyszukiwania, które przydadzą się przy wyborze konkretnego wydawcy czy decyzji o tematyce strony. Szerzej o operatorach wyszukiwania pisaliśmy we wcześniejszym artykule: Jak operatory wyszukiwania pomagają w Link Buildingu. Dodatkowym wsparciem w kwestii wyboru odpowiedniego wydawcy są też rankingi, w których znajdują się topowe strony internetowe o różnym contencie i o zróżnicowanej tematyce. Trzeba jednak wiedzieć, gdzie szukać tych wiarygodnych opracowań, według jakich kryteriów je oceniać i ostatecznie w jaki sposób przeprowadzić proces selekcji. Gdy udało się już podjąć ostateczną decyzję i mamy wybranego wydawcę warto zwrócić uwagę na kilka elementów dotyczących publikowanego artykułu:
Reasumując – sprawa nie jest prosta i początkującemu przedsiębiorcy trudno będzie zorientować się we wszystkich zawiłościach i meandrach całego procesu poszukiwania odpowiednich stron oraz wydawców, z którymi współpraca okaże się owocna. W takiej sytuacji pomocne będą dostępne w Sieci gotowe bazy danych. Dlaczego? Bo rozwiązuje te podstawowe i bardziej zaawansowane trudności nie tylko początkujących ale i zapracowanych, który nie mają wiedzy, czasu lub możliwości na samodzielne poszukiwania. Dobre bazy danych zapewniają łatwe i trafne wyszukiwanie oraz bogatą bazę tematyczną. Często posiadają też zaawansowane filtry, by cały proces stał się możliwie jak najbardziej przyjazny i skuteczny a użytkownik otrzymał narzędzie przyjazne, które jest proste w obsłudze i efektywne. Przykładem takiej usługi jest dostępna na naszej stronie oferta Content Marketingu. Została ona poszerzona o pomoc konsultanta czy możliwość zlecenia wyboru wydawców specjaliście, który po wypełnieniu przez zamawiającego krótkiego briefu zaproponuje strony odpowiadające wymaganiom klienta. |
Podsumowanie:Sprawa zatem jest jasna. Każdy, kto chce rozpocząć skuteczną promocję w Sieci powinien zadbać o dobry Content Marketing. I nie ma tu wymówek – nie wiem jak, nie mam czasu. Wystarczy chwila skupienia, określenie podstawowych celów naszego działania, wyszukanie dobrego wydawcy i ustalenia z nim podstawowych zasad współpracy. Oczywiście, gdy czasu jest za mało zawsze można skorzystać z odpowiednich narzędzi czy też pomocy specjalistów. Potem wystarczy już monitorować efekty! |
PromocjaMamy dla Was kolejną zniżkę na przetestowanie ulepszeń wprowadzanych stopniowo do modułu Content Marketingu. Skorzystaj z promocji. Podczas zamówienia wprowadź kod promocyjny: CM_SP50Kod daje Ci 50 PLN zniżki na publikacje w module Content Marketingu! |
Nowości w systemiePakiety w module AdwordsDla wygody naszych użytkowników wprowadziliśmy nową ofertę w module Adwords. Sprawdź dostępne pakiety i wybierz ten, który spełnia Twoje oczekiwania.
|
Nowości ze świata SEOŚwięto branży SEM w Krakowie po raz dziesiąty semKRK to spotkania, podczas których specjaliści dzieląc się wiedzą mogą wpłynąć na podniesienie jakości usług czy nawet budować świadomość wielu zagadnień dla klientów. Spotkania adresowane są dla: właścicieli biznesów, działów marketingu, agencji i specjalistów SEM, ale również dla osób, które prowadzą sklepy internetowe lub związane są z rynkiem e-commerce. SeoPilot już po raz kolejny zachęca do udziału w konferencji.
seopilot10 Tylko dla 15 pierwszych osób!
|
Czytaj też: |