Na początku listopada Google rozpoczął testy nad nowym indeksem - mobile-first. Do tej pory nie zważając na to, że spora część użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych, algorytm oceniał w pierwszej kolejności elementy desktopowej wersji. W obecnych czasach takie podejście jest już nieaktualne. Nikogo zatem nie dziwi, że Google rozpoczął pracę nad nowym indeksem mobile - first. Od tej pory jeżeli wersja desktopowa będzie się różnić od wersji mobilnej wyszukiwarka będzie brała w pierwszej kolejności tę drugą. Strony nie posiadające wersji responsywnej nie zostaną usunięte z indeksu, jednak na pewno ucierpią na tym ich pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania Jak zatem przygotować stronę do mobile-first? Zapraszamy do lektury! |
Na początek zalecamy zrobić krótki test. Jeżeli tego jeszcze nie robiłeś to sprawdź jak różnią się pozycje Twojej strony w wynikach desktopowych i mobilnych. Możesz to zrobić logując/rejestrując się do naszego systemu i korzystając z darmowego monitoringu pozycji. Czy widzisz różnice w pozycjach? Jak duże one są? Zwróć uwagę, że obecnie różnice te wynikają z takich czynników jak przystosowanie strony do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych, jednak nadal jest to “stary” indeks, który sprawdza w pierwszej kolejności wersję desktopową. Wyobraź sobie co, będzie, jak wprowadzony zostanie indeks mobile-first! Czas na podjęcie zdecydowanych kroków. Przygotuj się na mobile-first. Oto 5 prostych kroków, które pomogą zoptymalizować Twoją stronę pod mobile-first! 1. Prędkość wczytywania stronyOglądając wideo instrukcję od Google słyszymy, że wczytywanie strony nie powinno być dłuższe niż …. 2 sekundy! Jest to górna granica dla stron e-commerce i warto dążyć do osiągnięcia takiej prędkości wczytywania. Zgodzisz się, że będzie to plus nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale też na pewno docenią to Twoi klienci. Kilka standardowych zaleceń, które warto wziąć pod uwagę podczas optymalizacji szybkości ładowania strony:
2. Nie blokuj CSS, JavaScript i grafikWcześniej dana taktyka rzeczywiście była przydatna. Jednak w obecnych czasach nasze smartfony często mają większą moc niż komputery PC i mogą obrabiać właściwie każde dane, zaś mobilne Googleboty mogą je odczytywać - nie pozbawiajcie ich tej przyjemności :) 3. Mobilny design stronySEO obecnie uchodzi od technicznych aspektów i dąży w kierunku sztuki. Webmaster powinien nie tylko umieć posługiwać się kodem i znać się na czynnikach rankingowych, ale też umieć wykorzystać design strony tak, aby wpłynął on korzystnie na pozycje w wyszukiwarce. Oto kilka porad:
Przyjazny dla użytkownika urządzeń mobilnych. Łatwość posługiwania się i klikania w przyciski. 4. Optymalizacja on-pageMobilne SERPy pozostawiają nam mniej przestrzeni do tworzenia (mniejsze ekrany). W związku z tym wszystkie nagłówki i opisy powinny być krótkie i maksymalnie treściwe. Pomoże to też GoogleBot szybciej pojąć i zapoznać się z zawartością Twojej strony. Krótkie nagłówki pomagają robotom Google, a także użytkownikowi w odbieraniu najważniejszych informacji na urządzeniach mobilnych 5. Lokalna optymalizacjaMobilne wyszukiwanie ma decydujące znaczenie dla biznesów, które za cel obierają przyciągnięcie klienta do lokalu - sklepu stacjonarnego. Według danych Google aż 50% klientów, którzy szukali czegoś w lokalnych wynikach wyszukiwania na smartfonach, odwiedziło sklep w ciągu tego samego dnia, dla komputerów i tabletów wartość ta jest nieco niższa i wynosi 34%. Użytkownicy urządzeń mobilnych często szukają w wyszukiwarce informacji o pobliskich sklepach, restauracjach i kawiarniach. Wykorzystaj to, jeżeli jesteś właścicielem podobnego lokalu. |
PodsumowanieMobile-first to odpowiedź na tendencje obecnie panujące na świecie. Użytkownicy coraz częściej sięgają po mobilne urządzenia szukając informacji w Internecie. Stworzenie mobilnej/responsywnej wersji strony jest wręcz konieczne w obecnych czasach i opłaci się każdemu webmasterowi, który na stronie chce zarabiać. Docenią to zarówno klienci jak również roboty Google. Prawidłowa optymalizacja wersji mobilnej, zastosowanie zaleceń Google sprawią, że będziesz dobrze przygotowany na nadejście mobile-first. Śpiesz się. Czasu nie pozostało już tak mało. |
Promocja10% doładowania w prezencie Trwa świąteczna promocja SeoPilota, dzięki której możesz zyskać aż 10% bonusu na pozycjonowanie. Nie musisz się martwić się o środki na pozycjonowanie podczas świątecznych wydatków. Doładuj konto jeszcze dziś i spokojnie przenieś się w atmosferę świąt i prezentów :) Śpiesz się! Promocja trwa tylko do 18 grudnia (włącznie) Skorzystaj z promocji |
Nowości w systemie
|
Nowości ze świata SEOGoogle podsumował co najczęściej wpisywaliśmy i wyszukiwaliśmy w kończącym się powoli 2016 roku. "Euro 2016, Robert Lewandowski, wybory prezydenckie w USA czy pytanie, jak grać w Pokémon Go – to hasła, które najbardziej zyskiwały na popularności w wyszukiwarce Google w 2016 roku". Więcej haseł znajdziecie tutaj >> |