Przed nami długo wyczekiwany sezon urlopów, wakacyjnych przeżyć i odpoczynku. Na wybór wakacyjnej destynacji ma wpływ szereg różnych czynników. Właściciele agencji turystycznych i hoteli prześcigają się w ofertach dla swoich klientów. Jeśli posiadasz turystyczny biznes, pewnie zastanawiasz się jak zainteresować odbiorców. W dzisiejszym mailingu przedstawiamy 12 sprawdzonych i skutecznych sposobów na promocję turystycznych usług w sieci. Zapraszamy do lektury |
1. Zaproponuj niezapomniane doświadczeniaZbyt często, reklamując się, biura podróży i hotele skupiają się na takich zaletach swojego biznesu jak: lokalizacja, usługi dodatkowe czy wyposażenie. Zamiast tego, postaraj się sprzedać turystom ich własne emocje. Kiedy tworzysz tekst na swoją stronę, bądź w ramach kampanii reklamowej, pamiętaj, by kłaść nacisk na wrażenia, których mogą doświadczyć osoby, korzystające z Twojej oferty. Odpowiedz sobie na pytania: co daje podróż? Co mogą przeżyć Twoi goście? Może to być na przykład: zredukowanie stresu, poznanie nowej kultury, poprawa stanu zdrowia bądź przeżycie niezapomnianej przygody. Sprzedawaj pozytywne uczucia i emocje! Przykład oferty hotelu spa, który przy promocji stawia na pozytywne odczucia O kluczowej roli dobrze dobranej treści strony internetowej pisaliśmy w SeoKurierze. 2. Nie angażuj się w cenową konkurencję.Niewielu turystów, wybierając miejsce odpoczynku, sugeruje się niskimi cenami. Reklamowanie swojego hotelu, jako najtańszego miejsca w regionie nie jest najlepszym sposobem na promocję i generowanie zysków. O konkurencyjności biznesu nie powinna świadczyć niska cena ale cena adekwatna w stosunku do jakości usług, które proponujesz swoim gościom. Większość osób podróżujących, jest gotowa zapłacić, jeśli hotel posiada dobry serwis i wyróżnia się spośród innych miejsc w okolicy. 3. Bądź aktywny w serwisach społecznościowychPortale społecznościowe to niesamowicie przydatny środek dla branży turystycznej. Odbiorcy tutaj są niezwykle oddani w kwestiach podróżowania. Można to w łatwy sposób przekształcić na swoją korzyść. Warto założyć swoją stronę na Facebooku bądź Instagramie i zamieszczać informacje o sobie i na tematy pokrewne. Przykładowo, biuro podróży może publikować ciekawostki o miejscach wartych odwiedzenia, bądź dostarczać pomysły na podróż. Właściciele hoteli mogą podzielić się „zakulisowym życiem”, bądź przedstawić historię swoich gości. Takiego rodzaju komunikacja, zawsze jest mile widziana przez użytkowników. Przykład komunikacji z użytkownikiem na Fanpage: historia klientów biura podróży 4. Współpracuj z właścicielami, posiadającymi bazę ofert wakacyjnych.Co roku miliony turystów rezerwują loty i wakacje korzystając z serwisów takich jak Booking.com, airbnb, fly4free i wielu innych planując swoje wakacje. W związku z tym, że takie strony figurują wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych, o wiele łatwiej i korzystniej jest współpracować z nimi, niż działać przeciwko nim. 5. Znajdź to, co Cię wyróżnia i wyeksponuj to!Jeśli Twój hotel jest położony w dużym, wciąż odwiedzanym mieście, z ogromną konkurencją, kluczem do sukcesu będzie znalezienie czegoś co Ciebie wyróżnia od innych. Bądź jedyny w swoim rodzaju! Wyróżniając się z tłumu przyciągniesz wielu gości. Kwestią skutecznego budowania marki jest dominacja! Przykład przedstawiamy poniżej. Specjalna oferta SPA dla osób, które troszczą się o to, aby składniki kosmetyków były tylko pochodzenia naturalnego. 6. Rozwiń potencjał e-mail marketingu.E-mail marketing powinien być kluczowym kanałem współpracy z klientami, którzy już korzystali z Twoich usług. W związku z tym, że większość osób jeździ na urlop co roku, możecie o sobie przypomnieć wysyłając im wiadomość. Aby podtrzymać zainteresowanie, oferuj zniżki lojalnościowe i specjalne promocje. Zachęcaj ich do zapisania się do newslettera! Dobry przykład jak zachęcić użytkowników do subskrybcji ich newsletterów 7. Pamiętaj o swoich stałych klientach.Podstawowym zadaniem zespołu marketingowego Twojego hotelu czy biura powinno być zbudowanie relacji z konkretną grupą klientów. Kto to może być? Rodziny wyjeżdżające w każdy sezon urlopowy. Biznesmeni, którzy potrzebują komfortowego pokoju w korzystnej cenie. Określ najcenniejszy dla siebie typ klientów i skoncentruj się na budowaniu z nimi więzi. Przykładem takich działań mogą być specjalne programy bonusowe czy zniżki za polecenie Twoich usług znajomym, a także tworzenie specjalnych ofert! Baner z ofertą jednego z hoteli dedykowana specjalnie dla biznesmenów i korporacji 8. Traktuj swoich gości jak rodzinęProwadzisz małą firmę turystyczną, niewielki hotel bądź biuro turystyczne? Najważniejsza w budowaniu relacji ze stałymi klientami jest uprzejmość, życzliwość oraz troska o nich jak o członków swojej rodziny. Takie usługi zagwarantują Tobie mnóstwo pozytywnych opinii w Internecie, a także zwiększą grono odbiorców na portalach społecznościowych. Wdzięczni klienci zapewnią Ci najlepszą reklamę i wykonają za Ciebie istotne działania promocyjne. O roli opinii o nas, umieszczanych w Internecie przeczytasz w SeoKurierze. 9. Stosuj retargetingPrawdopodobnie Twoją stronę odwiedzają osoby, które jedynie zapoznają się z ofertą, nie rezerwując jej. Można ich ponownie „przyciągnąć“ na swoją witrynę za pomocą retargetingu. Owa technologia jest niezwykle skuteczna, zwłaszcza w branży turystycznej, gdzie klienci, przed podjęciem decyzji, bardzo często porównują różne oferty. 10. Zwracaj uwagę na opinie klientów.Pozytywne opinie klientów są dużo bardziej efektywnym sposobem promocji, niż jakakolwiek inna forma reklamy. W nich znajdują się szczegóły dotyczące Twoich usług. Fakt, że negatywne informacje mogą znacznie zaszkodzić reputacji Twojego biznesu, nie jest żadną tajemnicą. W związku z tym, należy regularnie kontrolować wzmianki dotyczące Twoich usług, pojawiające się w sieci i na bieżąco reagować. 11. Prowadź blog o firmiePosiadając firmę turystyczną i prowadząc o niej blog, można tylko zyskać. To ułatwi Tobie utrzymywanie kontaktu z klientami, przekazywanie im informacji o Twoim biznesie, a także zwiększy widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dodawanie postów na bloga, jest pomocne jeśli chodzi o podtrzymanie obecności Twojego biznesu w sieciach społecznościowych. Nawet jeśli publikujesz raz w tygodniu, zawsze znajdzie się ciekawy temat, żeby porozmawiać ze swoimi odbiorcami. Takie artykuły, jeżeli zawierają oryginalne, przydatne i naprawdę interesujące treści będą się plasowały wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zyskasz dodatkowy ruch na stronę, przekierowując użytkowników z bloga na stronę docelową. Ciekawy i oryginalny content to obecnie podstawa. Jeżeli nie masz doświadczenia w pisaniu podobnych tekstów lub zwyczajnie nie masz na to czasu warto zainwestować w usługi copywriterskie. Zapoznaj się z naszą ofertą copywritingu i przekonaj się, że warto. 12. Stosowanie Content MarketinguDoświadczeni Marketerzy pomogą w stworzeniu unikalnej treści i odpowiednim umiejscowieniu jej w Internecie. Mogą to być historie Twoich klientów, zdjęcia z urlopu, opublikowane na znanych i lubianych serwisach rozrywkowych, posty blogerów, opinie osób cieszących się autorytetem w danej dziedzinie, czy też np. ciekawe wideo, wiele innych. |
Podsumowanie:Turystyka to dziedzina, która charakteryzuje się wysoką konkurencją. W związku z tym, jakakolwiek reklama, kontekstowa czy pozycjonowanie strony, zwykle wiąże się z wysokimi kosztami. Aby zaoszczędzić środki na kampanię reklamową, stosuj przedstawione wyżej zasady. Na pewno wspomogą one znacząco płatne kanały promocji takie jak reklama w wyszukiwarkach, pozycjonowanie czy reklama w sieciach społecznościowych.Wykorzystując wspomniane przez nas metody zapewnisz sobie dodatkowy ruch na stronie, a to na pewno pozytywnie wpłynie na Twoje pozycje. Przedstawione powyżej sposoby nic Cię nie kosztują, a poświęcony czas przyniesie Ci zyski i grono wdzięcznych i zadowolonych klientów. |
Nowości w systemieCAL.PL został partnerem serwisu SeoPilot Dla wszystkich użytkowników naszego systemu mamy dedykowaną zniżkę -50% na usługi hostingowe i dwie domeny .PL i .EU w prezencie. Takiej okazji nigdzie indziej nie znajdziesz! Wysokiej jakości usługi hostingowe w przyzwoitej cenie - tylko z CAL.PL we współpracy z SeoPilot. |
PromocjaLetnia promocja w SeoPilot. Doładuj swoje konto i otrzymaj w prezencie bonus w postaci nawet aż 15% od doładowania i nie martw się o pozycje swoich stron podczas urlopu. Już dziś zagwarantuj sobie błogi spokój na plaży, a my zajmiemy się resztą! Skorzystaj z promocji |
Czytaj też: |