|
Zasady i trendy projektowania stron to temat, który wymaga ciągłej aktualizacji i śledzenia za nowościami. Zmieniają się one bowiem stosunkowo często, muszą się dostosowywać do nowych potrzeb i oczekiwań użytkowników a także możliwości przeglądarek. Do tego dochodzi oczywiście też aspekt związany z mobilną wersją i wiele innych. Przeglądając strony naszych pozycjonerów jak i wydawców widzimy że trendy się zmieniają. a niektóre schematy powtarzane przez wielu webmasterów powoli tracą “na ważności”. Niedawno firma Econsultancy przygotowała listę 10 najważniejszych trendów, które będą kształtować rozwój projektowania stron internetowych w 2017 r. Na pewno warto jest się z nimi zapoznać i popracować nad wyglądem swoich stron. Zatem do dzieła. Sprawdź co warto zmienić w wyglądzie Twojej strony. Zapraszamy do lekturyCzytaj na stronie >> |

|
Poniżej przedstawiamy 10 prognozowanych trendów na 2017 rok. Trendy te powstały w oparciu o zmieniające się ciągle zapotrzebowania użytkowników i analizę ich przekształceń w ubiegłym roku. 1. Mniej opcji w menu nawigacyjnymW 2016 roku wiele firm zmieniało projekt graficzny ich strony, zmieniając liczbę opcji w menu nawigacji. W 2017 roku ten trend będzie kontynuowany. Menu główne, które wcześniej mogło składać się nawet z 5-7 elementów, będą teraz prezentować 3-4 opcje. Mniej opcji ułatwia użytkownikom znalezienie odpowiednich informacji i usług. Nie wprowadzają w zakłopotanie użytkownika. Dobrym przykładem takiego podejścia jest Ikea. Możesz porównać starą i nową wersję strony internetowej firmy. Stara wersja: ![]() Stara wersja strony z dużą ilością zakładek w menu nawigacyjnym Nowa wersja, zapoczątkowana w 2016 roku: ![]() Nowa wersja, zapoczątkowana w 2016 roku Mniej zakładek menu w nowej wersji strony 2. Odejście od tzw “hamburgerowego” menu“Hamburgerowe menu” jest najczęściej wybieranym rodzajem menu nawigacji mobilnej. Składa się z 3 równolegle ułożonych kresek ![]() Hamburgerowe menu Takiego rodzaju nawigacja sprawia, że użytkownik nie wie tak naprawdę nic o głębokości witryny lub aplikacji. W efekcie pozostaje jest on zdezorientowany, gdzie szukać potrzebnej informacji. Spotify - najpopularniejsza muzyczny serwis - już zrezygnował z “hamburgerowego” menu w aplikacji. W 2017 roku zapewne podobnie postąpi jeszcze więcej firm. 3. Doutone![]() Nowy rodzaj menu nawigacyjnego w aplikacjach Korzystanie z takiego rozwiązania, sprawia że projekt graficzny strony jest minimalistyczny i pozwala skoncentrować uwagę użytkownika na na głównym przekazie lub nawigacji. W 2017 roku przewiduje się wzrost użycia dwutonowego (duetone) tła zamiast wielokolorowego. 4. Dotykowy projekt graficzny![]() Przykład realizacji duetone W 2014 roku Google wprowadziło nową koncepcję projektu graficznego strony jakim jest Material Design i rozpoczął wdrażanie takiego rozwiązania w swoich projektach. Od tamtej pory wiele witryn i aplikacji za przykładem Google postanowiło uczynić to samo. W 2017 roku ten trend będzie kontynuowany. W swej istocie, Material Desing, w dużej mierze podobny jest do "płaskiego designu", ale dany trend projektowy obejmuje wykorzystanie “dotykowych atrybutów”, takich jak powierzchnie i krawędzie, a także prawidłową organizację przestrzeni. Według założeń grafików Google w interfejsie nie powinno być ostrych krawędzi, a grafiki powinny przełączać się płynnie i niemal niezauważalnie. Przy tym użytkownik musi mieć poczucie prawdziwej interakcji z obiektem, a nie płaską płaszczyzną wyświetlacza. Celem Material Design jest zapewnienie takiego samego doświadczenia interakcji na wszystkich platformach i urządzeniach. Jest on całkowicie skupiony na UX. 5. Odejście od przewijania równoległego - Parallax scrolling![]() przykład dotykowego menu Metoda ta opiera się na sztucznym wywołaniu wrażenia paralaksy, podczas przewijania dowolnego obrazu. Parallax scrolling został zaprojektowany z myślą o tym, aby przykuć uwagę, a nie w celu zapewnienia wygody użytkowania. Efekt paralaksy obserwuje się w momencie, kiedy kilka warstw tła o różnych teksturach porusza się z różnymi prędkościami, co powoduje efekt przestrzeni trójwymiarowej. Ciekawe przykłady takiego rozwiązania można zauważyć na stronach np. http://www.firewatchgame.com/ lub http://alfredservice.com/ Dużym minusem takiego projektu jest to, że spowalnia działanie strony. W 2016 roku animacja była traktowana jako trend przyszłościowy z dużym potencjałem. Obecnie jednak na pierwszym miejscu plasuje się wydajność strony, z tego względu Parallax scrolling nie jest najlepszym rozwiązaniem i powoli się od niego odchodzi. 6. Interakcja ze stronąJedną z głównych zasad Material Designu jest interakcja ze stroną. Google uważa, że "interakcje muszą być miarodajne i mieć sens, mają przyciągnąć uwagę i zachować ciągłość" Każde działanie na stronie ma znaczenie. Aplikacja Tumblr jest dobrym tego przykładem. W 2016 roku zdobył nagrodę Material Design za animację. 7. Rezygnacja z grafik niskiej jakości i obrazów stockowychStrony firmowe powinny zachęcać użytkowników do określonych czynności, współdziałania ze stroną, powinny być odzwierciedleniem wartości ich firmy. Nie ma już miejsca na grafiki podobne do tej poniżej: ![]() Rezygnacja z grafik niskiej jakości i obrazów stockowych 8. Mniej aplikacji, więcej PWATechnologia PWA czyli Progressive Web Apps sprawia, że strona działa jak aplikacja. Również w trybie offline! Technologię wykorzystują już takie znane firmy jak Airberlin czy np. Flipkart. W tym roku na pewno zainteresowanie daną technologią będzie wzrastać! 9. Czcionka Google![]() Czcionka Google Google stworzył całą bibliotekę czcionek z otwartym kodem źródłowym jeszcze w 2010 roku. W 2016 udoskonalił swój serwis Google Fonts. Dzięki temu podgląd czcionek stał się szybszy, a ich wdrożenie - łatwiejsze. W rozdziale Featured zostały zebrane te czcionki, które najlepiej pasują do Material Designu. Prognozuje się, że 2017 roku coraz więcej stron będzie oparta na czcionkach Google. ![]() Czcionki Google Fonts 10. MinimalizmTrend ten jest zwieńczeniem wielu wspomnianych powyżej tendencji. Minimalizm oznacza akcent na efektywności (szybkości, ograniczenia się do tego, co niezbędne) i usability. Dany trend zakłada ważną rolę jaką odgrywa: typografia, kontrast i przestrzeń. |
Podsumowanie:Wdrożenie i dostosowanie strony do nadchodzących trendów na pewno docenią nie tylko użytkownicy Twojej strony, ale także będzie miało to pozytywny wpływ na jej pozycje w wynikach organicznych. Nie musisz od razu diametralnie zmieniać stronę i wdrażać wszystkie nowości do swojego designu. Dużo zależy od charakteru Twojej strony. Sprawdź co znajdzie najlepsze zastosowanie na Twojej stronie i jaki efekt może przynieść. Poproś grafika o wprowadzenie najpierw drobnych zmian. Ważne, abyś szedł w kierunku ogólnych tendencji i stopniowo aktualizował projekt strony. Pamiętaj, że nie tylko optymalizacja czynników on-site pod wyszukiwarki jest ważna, zadbaj też o wygląd strony, do którego przyzwyczaili się już Internauci. |
Promocja8% doładowania gratis Rozdajemy bonusy na doładowania w prezencie :) Wiosna zbliża się wielkimi krokami. To nie jedyny powód, aby obdarować naszych pozycjonerów. Mamy dla Ciebie 8% doładowania gratis! Tylko do 15 marca. Szczegóły promocji znajdziesz na stronie. Odbierz bonus >> |
Content marketing - współpraca z blogerami20 kwietnia 2017 godz. 14:00 Jak współpracować z blogerami i portalami internetowymi? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na darmowym szkoleniu on-line! Garść praktycznych porad na co zwracać uwagę podczas współpracy. Wskazówki przydatne zarówno dla pozycjonerów jak i początkujących blogerów. Zapisz się |
Czytaj takżeMobile first indexing - 5 kroków jak zoptymalizować stronę pod kątem nowego indeksu Czym jest "odpowiedni content" i jak pomaga w pozycjonowaniu stron? |








