SeoPilot.pl stara się jak najdokładniej ocenić poziom konkurencyjności słów kluczowych za pomocą wewnętrznego mechanizmu, aby odpowiednio wybrać algorytm zakupu linków w trybie automatycznym. Określenie poziomu konkurencyjności pozwala także pozycjonerom w trybie ręcznym i półautomatycznym ocenić koszta promocji słów oraz ilość potrzebnych do tego linków.
Jeśli uważasz, że System nieprawidłowo ocenił konkurencyjność słowa, masz możliwość jej zmiany jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania w trybie automatycznym. W tym celu należy kliknąć na ikonę ustawienia w kolumnie opcje konkretnego słowa kluczowego, a następnie wybrać odpowiednią konkurencyjność.
Zmiana ta wpłynie na algorytm zakupu linków, który zostanie użyty, oraz na budżet danego słowa. Jeśli słowo kluczowe w trybie automatycznym zostało już uruchomione, zmiana konkurencyjności możliwa jest dopiero po upływie okresu przedpłaty (30 dni). Dodatkowo, w przypadku uruchomionych słów możliwe jest jedynie podwyższenie konkurencyjności.
Ważne! Poziom konkurencyjności nie może zostać zmieniony dla fraz w trybach innych niż automatyczny, jako że w ich wypadku to Użytkownik wybiera samodzielnie strategię pozycjonowania. W przypadku Użytkowników zarejestrowanych do 12.10.2015 zmiana konkurencyjności nie zmienia stawki budżetu ani sposobu zakupu linków.