Budżet promocyjny dla nowej frazy kluczowej jest określany na podstawie jej konkurencyjności i wynosi:
14 zł/mies. dla frazy niskokonkurencyjnej
24 zł/mies. dla frazy średniokonkurencyjnej
36 zł/mies. dla frazy wysokokonkurencyjnej
System może zaoferować Budżet wyższy od promocyjnego w przypadku, gdy wybrana fraza dla określonej domeny była już wcześniej pozycjonowana za pomocą SeoPilot.pl poprzez Twoje lub inne konto Użytkownika. System także zaoferuje nowy budżet po 30 - dniowym okresie promocyjnym.
Jeśli tym momencie fraza weszła już do TOP10 Google, System zaproponuje budżet będący równowartością sumy rozmieszczonych linków, lecz nie większy niż:
99 zł/mies. dla frazy niskokonkurencyjnej
120 zł/mies. dla frazy średniokonkurencyjnej
144 zł/mies. dla frazy wysokokonkurencyjnej
Jeśli fraza dalej będzie poza TOP10, proponowany jest budżet:
42 zł/mies. dla frazy niskokonkurencyjnej
54 zł/mies. dla frazy średniokonkurencyjnej
66 zł/mies. dla frazy wysokokonkurencyjnej
Budżet w tym wypadku będzie pozostawał niezmienny do momentu, gdy fraza wejdzie do TOP10 Google. System dalej będzie kontynuował zakup linków na sumę znacznie przewyższającą nominalną kwotę budżetu, aby zapewnić ciągły wzrost w wynikach wyszukiwania. Nowy budżet może także zostać zaoferowany, jeśli :
fraza zostanie przeniesiona do innego trybu;
fraza zostanie zatrzymana lub usunięta w trakcie pozycjonowania;